Algemene tips:
- Kies een auto met voldoende ruimte voor zowel reizigers als bagage.
- Kies een motor die sterk genoeg is voor je bestemming.
- Let op de tankregeling (vol-vol is aanbevolen). Het is raadzaam geen andere afspraken te maken, je bent dan duurder uit.
- Denk aan eventuele extra’s als kinderzitjes of GPS.
- Vergeet niet te controleren of je rijbewijs nog geldig is.
- Zorg dat je in het bezit bent van een creditcard op jouw naam.
- Een borgsom wordt afgeschreven van je creditcard. Houd dus rekening met een tijdelijk lagere bestedingslimiet. Na de huurperiode stort de lokale partner het bedrag binnen 10 werkdagen weer terug. De creditcardmaatschappij heeft vervolgens enige tijd nodig voor de verwerking van jouw af- en bijschrijvingen. Binnen welk termijn het gereserveerde of afgeschreven bedrag weer zichtbaar is, is afhankelijk van jouw creditcardmaatschappij.
Voor vertrek:
Heb jij een vakantie geboekt en lever je de huurauto op de bestemming in op een andere luchthaven dan waar je deze hebt opgehaald? Houd er dan rekening mee dat de autohuur op aanvraag komt te staan bij onze autohuurpartner Sunny Cars en er mogelijk extra kosten aan verbonden zijn. Indien je niets van ons hoort kun je ervanuit gaan dat de gewenste autohuurconstructie bevestigd is. Indien dit niet bevestigd kan worden, hoor je van ons. Controleer ook altijd goed de autohuurvoorwaarden voor jouw bestemming en uiteraard ook de autohuurvoucher die je samen met de overige reisbescheiden ongeveer een week voor vertrek op jouw persoonlijke portal ontvangt.
- Lees de voucher en de voorwaarden goed door zodat je weet wat je kunt verwachten.
- Wanneer je met 4 of meer personen op vakantie gaat, is het aan te raden om een upgrade, of een extra auto te boeken. Het is mogelijk de huurauto, tegen een meerprijs, te upgraden naar een groter type auto. Ook is het uiteraard mogelijk een tweede huurauto bij te boeken. Voor de kosten en het bijboeken van een tweede huurauto kun je (telefonisch of per mail) contact met ons opnemen. Mocht een groter type auto niet voorradig zijn, dan nemen wij contact met je op.
Tijdens ophalen:
- De borg wordt van je creditcard afgeschreven – houdt dus rekening met een tijdelijk lagere bestedingslimiet. Na de huurperiode stort de lokale partner het bedrag binnen 10 werkdagen weer terug. De creditcardmaatschappij heeft vervolgens enige tijd nodig voor de verwerking van jouw af- en bijschrijvingen. Binnen welk termijn het gereserveerde of afgeschreven bedrag weer zichtbaar is, is afhankelijk van jouw creditcardmaatschappij.
- Sluit geen extra verzekeringen af bij het ophalen van de huurauto. Deze is volledig verzekerd. De NoRisk Garantie is een Nederlandse verzekering. Mocht je schade hebben tijdens je vakantie dan moet je akkoord gaan met het afschrijven van het schadebedrag. Het afgeschreven bedrag kun je na terugkomst van de vakantie claimen.
- Loop voordat je de huurauto meeneemt naar je vakantieadresje nog een rondje om de auto om eventuele eerdere schade te noteren.
- De autohuurvoucher kun je digitaal vanuit de portal of app als PDF variant openen en bij de balie aan de verhuurder tonen. Je dient te allen tijde in de mogelijkheid te zijn om de autovoucher per e-mail naar de verhuurder te sturen wanneer zij hier naar vragen.
Tijdens terugbrengen:
- Lever de huurauto in met de benzinestand zoals deze was toen je de auto ophaalde. Meestal is dit vol-vol. Het is raadzaam geen andere afspraken te maken, je bent dan duurder uit.
- Vergeet niet je privébezittingen mee te nemen.
- Bewaar het huurcontract, dat lokaal getekend is, tenminste 8 weken.
- Bewaar, in geval van schade, het schaderapport tenminste 8 weken.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren
Vragen over hetzelfde onderwerp
Gerelateerde vragen
Heb jij jouw antwoord niet gevonden?
WhatsApp of bel ons!
WhatsApp ons op het nummer +31102700820. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00
Zaterdag: 10:00-17:00
Zondag: gesloten
Social Media
Stel jouw vraag via een DM op onze socials en tijdens openingstijden beantwoorden wij jouw bericht.
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09:00-18:00
Zaterdag: 10:00-17:00
Zondag: gesloten
Stuur ons een mail
Je helpt ons om jouw mail te sturen via ons contactformulier. Houd rekening met enkele dagen verwerkingstijd, afhankelijk van de drukte.